- თუ ქრისტე ყველა ასპექტში ღმერთის სწორია, რაშინ რატომ ამბობს ის, რომ მისი სწავლება - არა მისი , არამედ მისი გამომგზავნელისაა? როგორ შეუძლია ღმერთს სხვისი სწავლება გადასცეს? (იოანე 7:16)
- თუ ქრისტე და ღმერთი თანასწორნი არიან, მაშინ რატომ გზავნის ღმერთი ქრისტეს და არა პირიქით? (იოანე 17:4; 1 იოანე 4:9).
- თუ იესო ღვთის სწორია ან სამების ნაწილი, რატომ არ თქვა ამის შესახებ პირდაპირ ერთხელ მაინც?
- როგორ შეუძლია ღმერთს მისცეს რამე ქრისტეს თუ ისინი თანაბარნი არიან? (იოანე 3:35; 5:22; საქმეები 2:33; ფილიპ. 2:9; გამოცხ. 1:1). თუ ერთი პიროვნება მეორეს რაღაცას აძლევს, ნუთუ ეს იმას არ ნიშნავს რომ მეორეს მანამდე ის რაღაც არ ჰქონდა?
- თუ ქრისტე და ღმერთი – ერთი და იგივე პიროვნებაა, ვისზე ლოცულობდა ქრისტე? (მარკოზი. 14:36). შეიძლება სამების ერთმა სახემ მეორეზე ილოცოს, გინდაც ადამიანურ ბუნებაში მყოფმა?
- თუ ქრისტე ღვთის სწორია, მაშინ რატომ აღიარა თავისი პირით, რომ მამა მასზე <<დიდია>>? (იოანე 14:28).
- თუ ქრისტე ღვთისგან <<შობილია>> (საქმეები 13:33; 1 იოანე 5:1; ებრ. 1:5; 5:5), როგორ შეიძლება ის იყოს მისი ტოლი ან მისი ერთარსი?
- თუ ქრისტე ღვთის სწორია და ყველგანაა, მაშინ რატომ <<შემოჰყავს ქვეყნად>> ის ღმერთს (ებრ. 1:6), და სად იყო ქრისტე ამ მომენტამდე?
- იყო თუ არა ღმერთი სამარსება მანამ, სანამ ქრისტეს შემოიყვანდა ქვეყნად? (ებრ. 1:6).
- შესაძლებელია თუ არა ერთი ბუნება ჰქონდეთ შობილს და არშობილს (ღმერთს)?
- როგორ შეიძლება სამების ერთმა პირმა (მამამ) <<სცხოს>>სამების მეორე პირს (ძეს) სამების მესამე პირი (სულიწმინდა)? (საქმეები 10:38).
- უნდა გავიგოთ თუ არა მათეს 3:16, 17 ასე: სამების პირველი სახე გზავნის სამების მესამე სახეს სამების მეორე სახესთან?
- რატომაა, რომ სამების მესამე სახე – ყოვლისშემძლე ღმერთი – მუდმივად "მივლინებებში" ჰყავთ სამების პირველ და მეორე სახეს? (მათე 3:16; იოანე 14:26; 16:7; საქმეები 2:17, 33; 8:18; ებრ 2:4).
- შეიძლება იყო ღმერთის ძმა? (მათე 28:10).
- ბიბლიის ზოგ ადგილას მოსე და სხვა ხალხი იწოდებიან ღმერთებად (გამოსვლა 7:1; ფსალ 81:6). ეს იმას მიშნავს რომ ისინიც სამების ნაწილი არიან?
- რატომაა, რომ ქრისტემ, რომელიც ღმერთია, რაღაც არ იცის? (მარკოზი 13:32). თუ მას რამის ცოდნაში ადამიანური ბუნება უშლის ხელს, ახსენით როგორ შეიძლება ბუნებამ ხელი შეუშალოს რამის ცოდნაში?
- თუ ქრისტემ ყველაფერი იცის, ისევე როგორც ღმერთმა, მაშინ რატომ <<აჩვენებს>> ღმერთი მას რაღაცას? (იოანე 5:20; გამოც. 1:1).
- თუ ქრისტე ყოვლისშემძლე და ყოვლისმცოდნეა, რატომაა რომ <<ძეს არაფერი ხელეწიფება თავისთავად,თუ არ იხილავს მამის საქმეს>> (იოანე 5:19).
- რატომ ასრულებს ქრისტე მამის ნებას და არა მამა - ქრისტეს ნებას? (ლუკა 22:42; იოანე 6:38). როგორ შეიძლება ყოვლისშემძლე ღმერთი სხვის ნებას ასრულებდეს?
- რატომ წყვიტავს მხოლოდ ღმერთი, თუ რა უნდა ილაპარაკოს და ასწავლოს ქრისტემ? (იოანე 12:49).
- რატომ ვერ ვკითხულობთ სადმე ბიბლიაში, რომ ქრისტეს მიეცეს დავალება ღმერთისთვის?
- შეიძლება ყოვლისშემძლე ღმერთმა სხვისგან მიიღოს მსჯავრის უფლება? (იოანე 5:22).
- შეიძლება ყოვლისშემძლე ღმერთმა <<უფლის შიშით ისულდგმულოს>>? (ესაია 11:3).
- შეიძლება ყოვლისშემძლე ღმერთს ეწოდოს მსახური? (ესაია 53:11).
- თუ ქრისტე შუამავალია ღმერთსა და ადამიანს შორის (1 ტიმ. 2:5), მაშინ სადაა ამ სიტუაციაში ღმერთი? შეუძლია თუ არა პირს იყოს შუამავალი ადამიანსა და საკუთარ თავს შორის?
- თუ ქრისტე და მისი მამა – ერთი პიროვნება და ერთი ღმერთია, რატომ გააკეთა ციტირება კანონზე <<ორი მოწმის>> შესახებ ? (იოანე 8:17, 18).
- თუ სამების პირველი ორი პირი თანასწორია, მაშინ მათი აღწერისთვის რატომ გამოიყენება მამა-შვილის ანალოგია და არა ვთქვათ ორი ძმის?
- თუ ქრისტე და ღმერთი - ერთი პიროვნებაა, მაშ ვინ აღადგინა ქრისტე მკვდრეთით? (საქმეები 2:24; 1 კორ. 6:14).
- რატომ ვერ შეძლო ყოვლისშემძლე ღმერთმა თავის მკვდრეთით აღდგენა და რატომ დასჭირდა სხვისი დახმარება?
- თუ ქრისტე – სამების ნაწილია, ნიშნავს თუ არა ეს რომ ქრისტეს სიკვდილისას ღმერთი ერთი მესამედით დამდაბლდა?
- თუ ქრისტე ცაში უკვე არ ემორჩილება ღმერთს, მაშინ რას ნიშნავს პავლეს სიტყვები, რომლებიც ქრისტეს ამაღლების შემდეგ დაწერა, რომ <<ქრისტეს თავი ღმერთია>>? (1 კორ. 11:3).
- თუ ქრისტე ყოველთვის ღვთის თანასწორი იყო, მაშინ როგორ გავიგოთ ფრაზა, ღმერთმა <<აამაღლა>> ქრისტე? მანამდე ქრისტე დაბლა იდგა თუ ეხლა დადგა ღმერთზე მაღლა? (საქმეები 5:31)
- თუ ღმერთი და ქრისტე თანაბარნი არიან, მაშინ როგორ შეიძლება ღმერთმა ვინმე ქრისტედ <<შექმნას>>? (საქმეები 2:36).
- თუ ქრისტე ღვთის ტოლია, როგორ შეეძლო ღმერთს ის <<დაედგინა ყოვლის მემკვიდრედ>>? (ებრაელთა 1:2).
- რომაელთა 8:17-ის თანახმად, ქრისტიანებიც ღმერთის მემკვიდრეები და ქრისტეს <<თანამემკვიდრეები>> არიან. ნიშნავს ეს რომ ისინიც ღვთის ტოლები და სამების ნაწილი არიან?
- რად უნდა ყოვლისშემძლე ქრისტეს რომ <<შუამდგომლობა>> გაუწიოს ვინმეს ღმერთთან? (რომ. 8:27, 34; ებრ. 7:25). თვითონ არ შეუძლია მოაგვაროს, რაც საჭიროა?
- თუ ღმერთი ქრისტეს ტოლია, როგორ მისცა მან სხვადასხვა უფლებამოსილებები: უფლის, ქრისტეს, მეთაურის, მხსნელის, მოსამართლის, ღვდელმთავრის (საქმეები 2:36; 5:31; იოანე 5:22; ებრ. 5:10)? შეუძლია უფლებამოსილება მოგცეს ყველაფრით შენთან სწორმა? რატომ არ შეეძლო ქრისტეს მათი თვითონ აღება?
- თუ იესო ყოვლისშემძლეა, რატომ არ აქვს უფლებამოსილება გაანაწილოს ადგილები ზეციურ სამეფოში? (მათე 20:23).
- თუ ქრისტე მამის თანასწორია, რატომ მოიხსენიებს აღდგომის შემდეგ მას <<ჩემი ღმერთი>>? (გამოცხ. 3:12 – თანაც ოთხჯერ ერთ მუხლში).
- შეიძლება თუ არა ყოვლისშემძლე ღმერთი ასრულებდეს უბრალო ანგელოზის მითითებას? (გამოცხ 14:14–16).
- თუ ქრისტე მუდამ ღვთის ტოლი იქნება, როგორ გავიგოთ 1 კორ. 15:28, სადაც პირდაპირაა ნათქვამი რომ ძე დაემორჩილება ღმერთს?
- 1 კორ. 8:6-ში ღმერთი და ქრისტე რატომ მოიხსენებიან ხაზგასმით ცალ-ცალკე და განსხვავებული როლებით?
- რატომ უნდა მივიდეთ ღმერთთან ქრისტეს მეშვეობით და არა პირიქით? (იოანე 14:6).
- რატომ უნდა ვილოცოთ ღმერთის მიმართ ქრისტეს სახელით და არა პირიქით? (ეფეს. 5:20; კოლ. 3:17).
- თუ ქრისტე – ყოვლისშემძლე ღმერთია, მაშინ როგორ გავიგოთ მუხლი იოანეს 1:17, სადაც ქრისტეს როლი შედარებულია მოსეს როლს? პრეტენზია ჰქონდა მოსეს ღმერთობაზე?
- შეიძლება <<მადლი და ჭეშმარიტება>> გამოვიდეს <<ღმერთიდან>> თუ <<ღმერთისგან>> ქრისტეს მიერ? (იოანე 1:17).
- თუ ღმერთი – სამებაა, ხოლო ქრისტე, ბიბლიის თანახმად, ღმერთის ძეა.ანუ გამოდის რომ ქრისტე - სამების ძეა?
- რატომ არ მიმართავს არასოდეს იეჰოვა იესოს როგორც თავის ღმერთს?
- ნუთუ სატანა იმდენად სულელია რომ ცდილობდა ეიძულებინა თვით ღმერთი რომ მისთვის ეცა თაყვანი? (მათე 4:9).
- თუ იესო ღვთის სწორია ძალით, მაშინ რატომ ცდიდა სატანა მას რაღაც საცოდავი მიწიერი სამეფოებით? (მათე 4:8–9)
- თუ ღმერთი და ქრისტე – სამების ნაწილები არიან, იმიტომ რომ ის და მამა <<ერთია>> (იოანეს 10:30), მაშინ არიან თუ არა ქრისტიანებიც, რომლებიც <<ერთნი არიან ქრისტეში>> სამების ნაწილი? (გალ. 3:28; რომ. 12:5)
- რატომ არ მოიხსენიებენ ღმერთად სულიწმინდას, იეჰოვა ან ქრისტე და რატომ არ ლოცულობენ მის მიმართ?
- რატომ არ გზავნის სულიწმინდა სადმე ღმერთს ან ქრისტეს?
- თუ სულიწმინდა – სამების ნაწილია, რატომ ხედავს სტეფანე ცაში მხოლოდ ღმერთის დიდებას და ქრისტეს, მაგრამ ვერ ხედავს გაპიროვნებულ სულიწმინდას? (საქმეები 7:55).
- თუ სულიწმიდა - პიროვნებაა, რატომ არაა არსად ბიბლიაში ნახსენები მისი სახელი, იეჰოვასა და იესოსგან განსხვავებით?
- თუ სულიწმინდა - ისეთივე ღმერთია, როგორც სამების ორი სხვა წევრი, რატომ არავინ ლოცულობს ბიბლიაში მის მიმართ?
- სულიწმინდამ - რომელიც მამის თანასწორია,რატომ არ იცის ვინ არის ძე? (ლუკა 10:22).
- რატომ შეუძლია ღმერთს მისცეს სულიწმინდა, სულიწმინდას კი არ შეუძლია მისცეს ღმერთი? (1 თეს. 4:8).
- შეიძლება თუ არა ღმერთის დანაწევრება? (რიცხ. 11:17; საქმეები 1:16; 2:3)
- რატომ მოიხსენიება სულიწმინდა ძალასთან ერთად? (ლუკა 1:35; საქმეები 1:8; 10:38; რომ. 15:13; 1 თეს. 1:5).
- რატომ არ უნახია გამოცხადებებისას, არცერთ ბიბლიურ წინასწარმეტყველს, სულიწმინდა, რომელიც გადაადგილდებოდა და ილაპარაკებდა, როგორც ადამიანი ან ანგელოზი?
- რატომ არ იქცა სულიწმინდა არასოდეს გონიერ არსებად, როგორც ქრისტე და ანგელოზები, არამედ ყოველთვის იქცეოდა მტრედად, ცეცხლად ა.შ.?
- ეფესელთა 1:17-ში ღმერთმა ქრისტიანებს მისცა <<სიბრძნისა და გამოცხადების სული>>, ხოლო 2 ტიმოთეს 1:7-ში – «ძლიერების, სიყვარულისა და თავდაჭერის». ეს ორი სულიც სამების ნაწილია თუ არა?
- შეიძლება თუ არა ღმერთის <<მიცემა>> და <<განაწილება>>? (საქმეები 8:18; ებრ. 2:4).
- როგორ შეიძლება ვინმე <<სცხო>> ღმერთით? (საქმეები 10:38).
- სად არის ბიბლიაში სიტყვები «სამება», «ერთარსი», «ძე ღმერთი», «ღმერთი სულიწმინდა»?
- რატომ გამოიყენება, იმის ასახსნელად თუ ვინ არის ღმერთი, სიტყვები რომლებიც ბიბლიაში არ გვხვდება?
- რატომაა რომ პავლემ, რომელსაც თეოლოგიური განათლება ჰქონდა, მრავალი რთული საკითხი ახსნა, მაგრამ მათ შორის სამება არ არის?
- თუ ბიბლიაში არის სწავლება სამების შესახებ და მის ასახსნელად ის სავსებით კმარა, მაშინ რისთვის გახდა საჭირო ასეთი რთული და ჩახლართული ათანასეს რწმენის სიმბოლო ?
- არსებობდნენ ჭეშმარიტი ქრისტიანები ათანასეს რწმენის სიმბოლოს შექმნამდე (მე-5 საუკ)?
------------------------------------------------------------------------------------------
თარგმნილია: chivchalov.blogspot.com
თარგმნილია: chivchalov.blogspot.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий